Ja mam w swojej O1 Combi 4x4 wstawionego właśnie MaxiDota z Golfa IV i działa bez problemów :-)
Jedyny problem to niepasująca obudowa od Golfa do Octavii - licznik mam przełożony do swojej oryginalnej obudowy co skutkuje niedopasowaniem wypraski do górnych wskaźników - narazie nie miałem czasu nad tym popracować.
Moduł o którym piszesz prawdopodobnie podłacza kierownicą wielofunkcyjną do magistrali CAN tak żeby te dodatkowe guziczki działały z radiem, tempomatem i innymi funkcjami.
Ja tego nie mam, obsługa działa jak licznika bez wyświetlacza jak i licznika z 1/2 FIS czyli połową wyświetlacza z prawego przełacznika pod kierownicą.
Immo zostało przekodowane w tym liczniku tak żeby działały stare klucze bez przerubek, tak samo z przebiegiem - wpisałem sobie prawdziwy jaki ma samochód a nie licznik, oraz przekodowane zostały prędkościomierz i obrotomierz, bo licznik pochodził defacto z diesela a ja mam benzyne.
Nie miałem czasu dłużej się bawić i dwu rzeczy jeszcze nie zrobiłem: 1. komputer nie pokazuje mi ile km zostało do stacji bezynowej - a było to ale podczas zabaw znikneło; 2. nie działa mi sygnalizacja że zostawiłem zapalone światła przy wyjętym kluczyku. Natomiast wiem że te dwie rzeczy są winą jeszcze nietakiego zakodowania pamięci w liczniku - narazie brak czasu powoduje że nie kontynuuje zabaw.
Mechanicznie jak widać na zdjęciu licznik pasuje prawie - Maskownica Skody jest troszke inna jak Golfa czy Passata - chodzi o obczar wskażników temp wody i ilości paliwa, jak i fioletową kontrolke długich świateł.
yoschua, moduł ten steruje wyswietlaniem danych na pełnym maxi docie nie wiem jak to jest zrobione w vw i nie upieram sie to co napisałem to jest zczytane z celebrata oraz z instrukcji naprawczej tego układu z maxi dotem
Nooooo pewnie do bulu, i jeżeli chodzi o O1 którą posiadam to owszem magistrali CAN tej na której jest radio i podobne zabawki niema. Resta magistral CAN jest, tzn PowerTrain na której jest sterownik silnika i ABS i reszta !!!
Zresztą z tego powodu braku własnie magistrali ComfortCAN licznik zgłasza bład.
Tak, czy inaczej to działa prawidłowo.
Ponieważ kolejnym krokiem będzie własnie założenie kierownicy multifunkcyjnej to za jakiś czas będe to rozgryzał.
Apropo cen to ja swój licznik kupiłem za 200zł na Allegro.
Tutaj nie chodzi o przelutowywanie - bo tył - elektronika jest identyczna we wszystkich
To co musisz podmieniać to maskownice, i takowe możesz kupić chociażby na Allegro - szukaj tzw. Białych zegarów - Oni sprzedają też maskownice normalne czarne i takie jakbyś potrzebował.
To naco trzeba zwrócić uwagę - to do ilu jest obrotomierz, oraz do ilu prędkościomierz.
Druga sprawa na którą trzeba zwracać uwagę to fakt żeby w numerze licznika (nr referencyjny) w środku było to samo co u Ciebie. U mnie jest 920 i za takimi licznikami się rozglądałem.
Kolejne uwaga to dobrze by było żeby to był licznik produkcji VDO - najczęsciej takowy jest.
I nie może być to licznik od Audi A3 i innych taki co w polach zegarkowych ma wyświetlacze LED świecące na czerwono - te liczniki mają inny rozkład pinów w kostkach.
Pamiętaj że sam zakup to jeszcze nie wszystko - aby to działało w samochodzie to musisz przekodować przynajmniej immo, zakłądam że reszta będzie pasować jak masz TDi.
ja sobie chyba odpuszcze temat, za duzo kombinacji. Kody immobilizer'a jeszcze dochodza. potem okaze sie ze licznik pochodzi z kradzione auta i przy kodowaniu online od razu wyrzuci.... VW kurna wszystko wie.
ok a jak kupię zegary bez pinu to co trzeba jeszcze zrobic Co to jest ten pin? Czy ktos z W-wy potrafi kodowac zegary abym mogł przełożyć swoje stare na nowe? Jakie najlepiej kupić zegarki Bo ja widze na allegro od Superb maja na dole mocowania, a u mnie sa po lewej i prawej stronie takie plastikowe rureczki, które się wciska i nie wiem czy te od Superb będą pasowały.
Jest gość który chcę sprzedać 1/2 FIS za 200 złociszy ale bez w/w pinu. Opłaca się ?
Komentarz